Кожен, рано чи пізно, відкатавшись на вітчизняному байку, тягнеться до прекрасного - японців. Бажання легко зрозуміле: при такому "апгрейді" надто багато плюсів, і замало мінусів.
Ну, і звичайно ж, після втілення мрії (ось воно - перед нами, диво японської техніки: спорт чи шляховик про 400 або більше кубиків!), починаються... проблеми. Як їх уникнути? Ось вам, панове, класична повчальна лекція у десять порад.
Рада 1. Перед покупкою, переконайтеся, що апарат краще того, з якого ви тільки що злізли. У чому фішка: купити японця можна, а ось оцінити його реальний технічний стан може лише спец. Ви можете отримати купу гімора за зовсім інші (набагато великі) гроші, ніж совкоцикл.
Рада 2. Перед вибором апарата, добре все зважте. Якщо ви кілька років без проблем від'їздили на уралі, за звичкою захочеться чоппер. Після Яви чомусь усі пересідають на Бандитів, CB-шки та класичні літрушки від Кавасакі. Але насправді, всі хочуть спортбайк крутіше. Тут теж є фішка: чи таке велике бажання кататися на спортбайку, чи все-таки хороший шляховик краще? Відповідь: у шляховиків, в основному, ремонт дешевше, а запчастини простіші, і їсть він менше; для спортів та ремонт дорожче та запчастини. Спорт провокує на будь-які "злі" події на дорозі. Дорожник – мото на кожен день. Чоппер – щоб катаца (С) Звичайно, для міста треба брати щось утилітарне: CB-1, Xantus чи щось таке. Virago, знову ж таки - зет гут для міста. Для покатушок на відстані більше 100км - потрібно щось, що можна або швидко вилікувати, або порівняно дешево евакуювати (не дай боже, але всяке на дорозі трапляється). Тобто. будь-яка _середня_чотирисотка з витратою в 5 літрів на сотню і видом "на трієчку" у цьому випадку вибір хороший: у крайньому випадку, можна переконати колгоспника, що ви все-таки дуже бідний студент... але з мотоциклом... ІЖ-ом, наприклад, просто наклейку начепили ;-) До речі, про бензин: середня чотирисотка їсть АІ-95. Спорт – АІ-98. Середня витрата - 5-6 літрів на сотню.
Ще більше корисних статей:
Рада 3. Вибравши байк, переконайтеся, що ви ... вмієте їздити. Пересівши на більш потужний і дорогий апарат, ви переконаєтеся, що всі ваші навички водіння ні до біса не годяться: перша ж клумба - ваша! Чому? Тому що крутанувши ручку газу також, як ви робили це на совкоциклі, ви отримуєте в кілька разів більший відгук. Те саме стосується зчеплення. Теж саме – з гальмами. Перетиснув переднє гальмо - і вже валяєшся перед байком. Натиснув ногою на заднє гальмо - а колесо в юз, без попередження, і ОПА!.. Іншими словами...
Рада 4. Відчувши міць і комфорт - не розслабляйтеся. Перші тижні не варто перевищувати швидкість на трасах міста. Відчуйте мотоцикл. Дізнайтеся його ближче. Краще, якщо у вас недалеко від гаража є тренувальний майданчик. Покатайтеся на ній. Важлива фішка: згадайте, чому вас навчали у мотошколі – вісімки, змійки, повороти…
Рада 5. Змініть на нове все, що можна змінити. Гума, акуми, прокладки, олія... Якість їх неспівмірно вища, ніж у вітчизняних варіантів, однак і на камінні ростуть дерева.
Рада 6. Купуйте захист вищого рівня, ніж у вас був. Як то кажуть: вище літаєш, нижче падаєш. Старий шолом-каску можна залишити для подружки. Краще купити щось фірмове, міцне. Бережіть ноги: якщо на Уралі ноги захищені казанами, то на япошках, в основному ваша нога першою отримує бічний чи дотичний удар.
Рада 7. Дзеркала врятують світ! Дзеркала на япошці – не для краси, а для безпеки. Якщо вам дістався японець без дзеркал, не заощаджуйте - купіть їх! Особливо актуально для чоппероїдів.
Рада 8. Збережіть звичку перевіряти байк перед поїздкою. У власників совкоциклів, якщо вони володіють технікою більше року, матиме гарну звичку - перевіряти байк перед поїздкою (чи все на місці?). Резонно зберегти цю звичку і після пересадки на 6-10-річного японця.
Рада 9. Не намагайтеся довести, що ви крутіше. Пересівши на япошку, багато хто починає ганяти і ганятися. Особливо актуально на світлофорах: спорт-чотирисотка може зробити практично будь-яке авто зі світлофора. Але не у всіх є АБС (а у старих байків - точно його немає!). Зате у охочих з вами потягатися АБС, швидше за все, є. У будь-якому випадку див. пункт 4.
Рада 10. Не треба тікати від інспектора на BMW. Все одно він вас наздожене. Це правило. Потім вам доведеться пояснювати, як ви примудрилися п'ять разів поспіль впасти з мотоцикла на дорозі. Піти від RS1100R можна тільки, якщо у вас є фора в 300-500 метрів і зелена вулиця, що в місті буває рідко. А потім, якщо у вас є права і ви чесно купили мотоцикл, чого вам боятися? Інспектор – теж людина, причому професіонал. Йому теж хочеться спілкування, а потім він просто робить свою роботу.