Кожен мотоцикліст згодом стикається з проблемою, як відполірувати візор мотошолома? Адже під час їзди, неважливо кросової чи міської, на склі з'являється безліч мікро-подряпин та серйозних борозен від неакуратного використання екіпірування чи ударів сторонніми предметами. Вони заважають, спотворюють зображення, а це може коштувати здоров'ю та життю водія.
До бюджетних шоломів типу IXS HX 83 RUNE Matte Black-Orange XS або LS2 FF352 Rookie X-Ray Matt Black S продаються такі самі недорогі візори, тому полірувати їх немає сенсу. А ось що робити з дорогими, брендовими моделями, у яких скло коштує половину вартості екіпірування (наприклад, AGV Pista GP R Top Soleluna або Shoei X-Spirit 2 Martyr TC-5 Black-Red-White)? Проаналізуємо думки досвідчених мотоциклістів із цього приводу.
Проблеми, які можуть виникнути під час полірування
На мото-форумах можна зустріти різні поради, ніж протирати візор шолома, щоб він був блискучим та прозорим. Але щодо полірування ентузіазму менше, адже є маса невдалих прикладів експериментів, коли "правильний догляд" закінчувався викидом візора на смітник. Багато хто пише про такі проблеми:
- полірування змінює товщину скла, роблячи її нерівномірною, що призводить до появи спотворень і відблисків, як у кривому дзеркалі;
- полірування разом із подряпинами прибирає протидряпаюче покриття, яке є у всіх стекол, і вони дуже швидко знову пошкоджуються;
- не важливо, ніж чистити візор шолома – усі методи призводять лише до помутніння скла чи пластику.
Але крім песимізму, на форумах є й оптимісти, готові з радістю поділитися секретами полірування цього вимогливого, але такого важливого для мотоцикліста, що комплектує. Отже, розкриємо секрет, як відполірувати у домашніх умовах?
Технологія полірування
Відразу обмовимося, що для роботи знадобиться:
- Дрель до 3000 оборотів.
- Тиски або ентузіаст-помічник.
- Полірувальне коло для дриля з повсті.
- Паста ГОІ.
Алгоритм дій виглядає так: дриль потрібно затиснути в лещата або віддати в надійні руки напарника, потім на повстяне коло намазати пасту ГОІ і зафіксувати його в дрилі. Візор потрібно міцно тримати двома руками і водити від краю до краю по колу, що обертається. Процедура займає 1,5-2 години. Кожні 20 хвилин бажано очищати скло. Тут важливо правильно вибирати чим мити візор шолома. Достатньо використовувати звичайну мильну воду та оновлювати пасту на колі.
Такий спосіб полірування має кілька нюансів:
- потрібно постійно пересувати візор, не затримуючись на одній точці, оскільки може залишитися каламутна пляма;
- скло повинне контактувати тільки з одним краєм полірувального кола, оскільки при зіткненні з його центром – сила обертань виб'є візор із рук, і він подряпається ще більше, якщо й зовсім не розіб'ється;
- болгарку з цією метою використовувати не можна, вона залишить оплавлені плями.
Використання наждакового паперу: чи варто?
Є в мережі та інші логічні поради, ніж відполірувати візор. Наприклад, наждачним папером, подібно до автомобільних фар. Залежно від ступеня пошкодження скла береться полотно різної зернистості: 1000-2500 грит. Взагалі їх використовують у комплексі, обробляючи поверхню по черзі кожним папером, поки поверхня не стане матовою. Далі скло покривається спеціальними пастами і натирається поролоновим колом. Заключний етап – остаточне розполірування. Для цього краще використовувати м'яку мікрофіброву або оксамитову серветку, щоб забрати сліди обробки та залишки пасти.
Сподіваємося, ми допомогли вам розібратися, чим відчистити візор і чи варто полірувати його в домашніх умовах. У будь-якому випадку, краще поекспериментувати особисто, перш ніж викидати подряпане скло та купувати нове. Хоча ніяке полірування назавжди не захистить поверхню від подряпин, рано чи пізно скло ізотреться до мінімальної межі і мотоциклісту доведеться купувати нове.