Вам це личить і до тіла

Облачемотоцикліста має бути, так, зручним, так, красивим. Але й «правильним». Чи кожен наважиться заявити: я знаю, що таке «правильне» екіпірування?

Давайте навчимося розбиратися в тонкощах. Почнемо з того, що ближче до тіла – нижньої білизни. Воно у мотоцикліста особливе.

Яке його завдання? Використовувати як засіб для спокуси представниць протилежної статі? І це також! Але головна – зберегти сприятливий для вашого тіла мікроклімат. Наші організми опікуються самозбереженням і безперервно підтримують навколо себе постійну температуру повітря - як би обволікають найтоншою захисною термооболонкою. Без цієї оболонки людина загине. У ополонці температура води близько 0 градусів, у ній довше 40 хвилин не витримаєш: вода оболонку «змиє». Сильний вітер (якраз наш випадок) теплий шар здує. При + 10 ° і швидкості зустрічного потоку 40 км / год організм мерзнутиме, як при -1 ° без вітру ... Так ось білизна і допомагає утримати у шкіри тепловий шар.

Бавовняна білизна, що набула найширшого поширення, з цим завданням справляється чудово! Однак є одне «але»...

Уявіть вам стало жарко. Температура повітряного прошарку і, як наслідок, шкіри підвищилася. Організм реагує – ви потієте. Випаровуючись, піт охолоджує шкіру, і вам знову комфортно... Але ваша природна волога не «працює», якщо на вас білизна з бавовни - адже бавовна вбирає вологу.

Саме тому для функціональної білизни спеціально розробили тканини, здатні пропускати крізь себе водяні пари, що випаровуються, - щоб не порушувати процеси природної терморегуляції організму. Розробники пішли ще далі: скориставшись практикою виробників медичних перев'язувальних матеріалів додали до складу тканини срібло. Завдяки своїм бактерицидним властивостям воно перешкоджає виникненню неприємного запаху. Навіть після тривалого носіння білизни. А в гамі одягу, запропонованого BMW, є і білизна із системою терморегуляції ComforTemp: до складу тканини впроваджено парафінові капсули. Стало жарко – парафін, плавлячись, акумулює тепло. І навпаки, якщо стає холодно, віддає його. Цей матеріал прийшов із космічних технологій (відомо, що у космосі перепади температур величезні).

Підсумуємо. Білизна необхідна, причому - хороша: з нею ви почуватиметеся комфортно за будь-якої погоди. У разі вибору уникайте виробів з бавовни. Звертайте увагу на шви: вони повинні бути м'якими на дотик, інакше заробите натертості. Тканина має бути еластичною і щільно прилягати до тіла. Про зовнішнє оформлення радити не беруся: дизайн - справа смаку кожного.

І останнє. Не рекомендую купувати білизну дешевше, ніж €30 за комплект. Те, що дешевше, найімовірніше, довго не прослужить.

Все сказане відноситься до майок, футболок, шкарпеток тощо.

Кожен знає: верхній одяг мотоцикліста покликаний убезпечити його від Травм. Правильно! Однак це лише мала частина її призначення. Загинайте пальці: екіпірування повинне аварії не допустити - створити водієві максимум комфорту, сприяти концентрації уваги на дорожній ситуації. А також зробити мотоцикліста якомога помітнішим для інших учасників руху. Не забуду згадати: ми сподіваємося на те, що верхня сукня допоможе виглядати красиво.

Але спочатку поговоримо все-таки про властивості матеріалів, з яких наш одяг шиється. Одна з цінних властивостей - стійкість до стирання. Найкращий у цьому відношенні матеріал – шкіра. Жодна із сучасних синтетичних тканин не може протистояти тертю так само надійно, як це робить вона. Однак є тонкість, яку не можна не враховувати.

Лише дуже якісна шкіра, вироблена за спеціальною технологією (і зі стовідсотковим дотриманням цієї технології!), може використовуватися виготовлення мотоодягу. BMW Motorrad, наприклад, використовує шкіру корів особливої породи, що виведена в альпійських передгір'ях. Товщина шкіри не може бути менше 1,2 мм. На ній не повинно бути слідів ушкоджень. Наприклад, якщо худоба чухала боки об колючий дріт, її шкіру виробники мотоодягу забракують.

Існує безліч видів та типів вичинки. Наприклад, шкіра, отримана з верхнього (найміцнішого) шару шкіри, називається Nappa («Наппа»). При правильній обробці вона блискуча, із гарною структурою. Якщо верхній шар шкіри зняти, залишається нубук (часто його плутають із замшею). Його ж перевага полягає у здатності "дихати". Виробники застосовують м'яку та еластичну оленячу шкіру, а також шкіру кенгуру - вона втричі міцніша за коров'ячу, але в той же час втричі легша. Її умовний недолік - висока ціна, тому вона використовується тільки для виготовлення дорогих комбінезонів і рукавичок.

Шкіру для мотокостюмів дублять, фарбують і піддають гідрофобній обробці - кожне волокно ніби обволікають молекулами вуглеводню, і матеріал стає практично водонепроникним. Принаймні після півгодини їзди під зливою в куртці з такого матеріалу ви залишитеся сухим. Ось чому: ця шкіра вбирає лише 18% води від своєї ваги та дуже швидко сохне. Тому її можна упорядковувати навіть у пральній машині - вона не сяде, не полиняє і прослужить не один рік.

Одна з нових розробок - костюм Black Leather. Зовні класичний, він має чудову властивість: його чорна шкіра, завдяки спеціальній обробці, здатна відбивати сонячне світло в інфрачервоному діапазоні так само добре, як, наприклад, біла. Навіть на сонці в ньому прохолодно... Інша новинка - шкіра з приклеєною мембраною GoreTex, з неї шиють шкіряні джинси Leatherguard. Вони абсолютно непромокаючі, але при цьому «дихають». Треба врахувати, що технологією «зживлення» шкіри з мембраною GoreTex мають лише BMW Motorrad та італійська компанія Dainese.

Вибираючи шкіряний мотокостюм, визначтеся, навіщо він вам. Якщо для того, щоб намотувати кола на гоночній трасі, цілісний комбінезон - те, що потрібно. Однак навряд чи ви справите сприятливе враження, якщо з'явитеся в ньому в нічному клубі або на дискотеці: підстрибувати незручно, та й спекотно. Для любителів данс-тусівок запропоную придбати окремий комбінезон. Або підберіть комплект - гарну куртку та джинси (природно, спеціальні мотоциклетні). Мототуристу важливо, щоб костюм не дозволив під дощем перетворитися на мокру курку, вберіг від того, щоб вас наскрізь продуло. Але в той же час мав ефект вентиляції - щоб не заборонити в спеку (самі розумієте, відчуття не з приємних). Щоб не «потрапити» на неякісний товар, зверніть увагу на товщину шкіри: у мотоодягу він не повинен бути тоншим за 1,2 мм. Оцініть і вичинку: шкіра «суха» на вигляд, швидше за все, добротністю не відрізняється. У «правильних» курток, штанів, комбінезонів структура шкіри має бути однорідною по всьому виробу, ними може бути слідів подряпин чи укусів, отриманих твариною за життя. На швах матеріал не повинен зморшкувати.

Якщо все гаразд, приступайте до приміряння. Немає нічого гіршого за костюм не за розміром! Спробуйте знехтувати цим зауваженням - і знущальні усмішки знайомих і незнайомих (дівчат теж) у ваш бік забезпечені. Приміряйте на себе костюм не тільки стоячи - обов'язково сядьте на мотоцикл у робочу позу: костюм повинен сидіти щільно, але рівномірно. Якщо десь тягне, сковує рухи – спробуйте інший комплект цієї моделі. Або інший. А то й іншого виробника. Не завжди причина незручності в розмірі - велике значення має крій: на вас може добре сидіти куртка певного розміру однієї фірми і абсолютно не підійде того ж розміру, але від іншого кравця. До речі, з власних спостережень: для росіян характерно, що штани сидять краще, якщо вони на один розмір менші за куртку.

Шкіра – матеріал прекрасний, але далеко не всім до душі. Буває... Не біда - існує одяг із текстилю.

Матеріал для пошиття мотоодягу вигадали ще півстоліття тому, назвали його поліамідним волокном. У різних країнах йому давали різні імена: у СРСР назвали капроном, США - нейлоном. Хіміки, любителі «простих» слів, відзначилися – запропонували таке: полігексаме-тиленадипінамід.

Практично всі тканини на основі поліамідних волокон, якщо відзначати їх переваги, дуже міцні на розрив та зносостійкість. До недоліків слід віднести низьку температуру плавлення - близько 210°. Я не помилився - це невисока точка плавлення: при контакті з асфальтом такий матеріал, що розігнався разом із вмістом на 50 км/год і більше, розплавиться.

Цього вади позбавлений арамід (aramid), більш відомий як кевлар (kevlar): його температура плавлення 450°С, і він у п'ять разів міцніший від сталі. Однак матеріал дуже дорогий, до того ж не ідеально гнучкий і боїться ультрафіолетових променів. Ось чому шити з нього одяг – ідея нікчемна. А ось у комбінації з поліамідними волокнами «працює» чудово. Наприклад, BMW використовує тканину під назвою InoTex (інотекс) – ні що інше, як поєднання кевлару, лайкри, поліаміду та бавовни. Виглядає як звичайна джинса, але в десятки разів міцніша за неї. InoTex не протреться під час падіння на асфальті (більше того, врятує від удару ножем середньої сили).

Ще один матеріал називається техно-лоден (technoloden) - поєднання кевлару, поліаміду та вовни. На вигляд – якісна вовняна тканина, але за міцністю відповідає найвищим стандартам, прийнятим щодо мотоекіпірування. Ще одна перевага: у куртці, зшитій з неї, ви не відчуєте себе ніяково, якщо зайдете в банк або офіс.

Тканин, з яких створюється мотоциклетний одяг, дуже багато, назв ще більше. Все запам'ятати неможливо та й не потрібно. Однак є одна фірма-виробник, назва якої соромно не знати – Gore («Горе»). Ця американська компанія славиться розробками в галузі полі-тетра-ля-ля-ля-тиленів, але для нас важливо, що саме Gore розробила та випускає чудовий матеріал під назвою Gore-Tex® - ГорТекс (у нас прийнято спрощене написання -гортекс). Ще його називають просто – мембраною. Принадність у тому, що він абсолютно не пропускає вологу, але пропускає пари. Завдяки цій властивості його широко застосовують у виробництві одягу для активного відпочинку та спеціального екіпірування. У куртці з мембраною ви не промокнете під дощем, але й не змокнете у спеку. Візьміть на замітку: під одяг, пошитий з мембраною, не надумайте надягати бавовняну білизну! Адже воно стане вбирати вологу, не дозволить їй випаровуватися - тим самим ви створите собі вологу парилку.

Гортекс - тканина надзвичайно тонка, лише кілька мікрон (на вигляд нагадує плівку, що відокремлює яєчний білок від шкаралупи). Виготовлення одягу з ним - справа неймовірно клопітна і дорога. Тому й ціна цих одягів висока.

Розпитайте у продавця про деталі. Справа в тому, що виготовляють одяг з гортексом декількома способами. Найдорожча тканина – тришарова (3-1ауег). До ще не розкроєного текстилю приклеюють мембрану та захисний шар, потім матеріал розкроюють, шиють одяг, всі шви додатково проклеюють смужками гортексу – і волога не проходить далі за мембрану (злегка намокає лише зовнішній шар тканини). Інший спосіб найдешевший – пришивають мембрану по контуру виробу між верхнім матеріалом та підкладкою. Він називається Z-Лінер. Його недолік у тому, що воді «дозволено» накопичуватися в порожнинах між зовнішнім матеріалом та мембраною. Тілу буде сухо, але одяг стане важким, у ньому буде холодніше. Ще одна вада - менша довговічність: гортекс постійно треться між зовнішнім шаром тканини і підкладкою і зрештою протирається. Але, можливо, хтось погодиться терпіти незручність, коли дізнається, що одяг Z-liner майже вдвічі дешевше такий самий точно, але з мембраною, вклеєною способом 3-layer. Велику спокусу взяти дешевше, але чи варто йому піддаватися?

При виборі одягу з текстилю, як і у випадку зі шкірою, насамперед визначте область його застосування. Якщо любите прохопити в теплий літній день, і далі близького передмістя вас не виманити, навряд чи варто витрачатися на куртку з мембраною. Набагато приємніше роз'їжджати у легкій курточці з гарною вентиляцією типу AirFlow. Вона дуже зручна, в ній не жарко навіть у найгарячіший день, а на випадок дощу запасіться легкою дощовою накидкою. Але якщо приваблюють далекі дороги і дух першовідкривача у вас ще не помер, не поскупитеся придбати солідний туристичний костюм саме з мембраною. Один з варіантів - Streetguard, він займає верхню строчку в гамі текстильної одягу від BMW Motorrad: зроблений з міцного матеріалу, з мембраною гортекс 3-layer, в ньому тепла підкладка, що відстібається, водонепроникні кишені. І це далеко не всі його переваги.

Не нехтуйте дрібницями. Ті ж водонепроникні кишені не дадуть намокнути документам і мобільнику, прогумовані гудзики на куртці врятують від подряпин бак мотоцикла - адже ви постійно трієтеся про нього. Сполучна блискавка між курткою та брюками врятує спину від травм під час падіння (куртка не зможе задертися) і не дасть замерзнути попереку. Додаткові вентиляційні блискавки допоможуть не змокнути у спекотний день. Світловідбиваючі смуги зроблять вас помітним уночі або в тумані... Шоломи, рукавички та взуття заслуговують на окрему розмову.

Насамкінець додам: хороше мотоекіпірування, як і будь-яке професійне обладнання, коштує дуже недешево. Але не заощаджуйте на власному здоров'ї. І потім, задоволення від їзди на мотоциклі зросте в рази, якщо одягнете «правильний» одяг.

відгук керівника
Введіть ім'я
Введіть коректний номер телефону
Введіть повідомлення
Задати питання
Введіть ім'я
Введіть коректний номер телефону
Введіть повідомлення
передзвоніть мені
Введіть ім'я
Введіть коректний номер телефону

Кошик покупок

{{product.name}}
{{product.quantity}}
+
Передзамовлення
{{product.price_old}}
{{product.price}}
{{product.total}} грн
Ви заощаджуєте {{product.total_sale}} грн !
Всього на суму: {{total}} грн
Швидкий заказ

Замовлення відправиться відразу в обробку, а всі деталі ви обговоріть з менеджером

або