МОТОБЛОГ

Карбюратор чи інжектор на мотоциклі. Що краще?

13.08.21, 10:06

Карбюратор або інжектор на мотоциклі. Що краще?

Поради байкерам: Інжектор VS. карбюратор або «У чому сила брат»?

Інжекторна система – винахід не новий, незважаючи на це, між байкерами не замовкають суперечки щодо того, що краще обрати: інжектор чи карбюратор? Вивчаючи матеріал на тему, ми зробили низку цікавих висновків, з якими поспішаємо поділитися з вами, дорогі читачі. У статті проаналізуємо, у чому специфіка різних механізмів подачі палива на мотоцикл, які переваги та недоліки мають обидві системи, яку краще вибрати у кожному конкретному випадку.

Карбюраторна система живлення: суть, переваги та недоліки

До 80-х років минулого століття мотоцикли випускалися виключно з карбюраторною системою упорскування палива. Це звична технологія, яка передбачає виготовлення в камері згоряння теплоповітряної суміші та регулювання її подачі в двигун за допомогою заслінок, дифузорів та клапанів. Принцип роботи карбюратора досить простий, нехай він і складається з безлічі рухомих і витратних елементів, що потребують періодичного настроювання.

Переваги карбюратора:

  1. Незалежність. Карбюратор – окремий механізм, який працює незалежно від електроустаткування.
  2. Ціна. Мотоцикли, що працюють від карбюратора, зазвичай мають нижчу ціну, ніж сучасні інжекторні. Хоча це спірне питання, оскільки багато в чому даний параметр залежить від кількості циліндрів. Якщо одноциліндрові байки, напевно, дешевші, то зі збільшенням кількості циліндрів різниця в ціні стає менш помітною.
  3. Ремонт. Карбюратор не має складних електронних систем, практично будь-якому мотоциклісту вистачає технічних навичок та викрутки, щоб у разі несправності зняти його, відрегулювати, продути, прочистити, повернувши тим самим у дію.
  4. Обслуговування. У карбюраторі практично нема чому ламатися, при виході з ладу комплектуючих їх легко замінити, коштують вони недорого.
  5. Вимогливість до палива. Практично безболісно підходить до вибору палива, можна використовувати бензин із невеликим октановим числом.

Недоліки карбюратора:

  1. Невисокий ККД. Карбюратор не здатний підтримувати оптимальний склад паливної суміші у різних режимах роботи.
  2. Низька надійність. Періодично вимагає ремонту або налаштування, оскільки має багато зношуваних і рухомих деталей, наприклад, пружинні запірні голки, мембрани, ущільнення, жиклери.
  3. Екологічність. Навіть сучасні карбюратори не відповідають сучасним стандартам безпеки для довкілля.
  4. Чутливість до зовнішньої температури. Чутливі: при високих температурах сильно нагріваються, а при низьких – замерзають.

Інжекторна система живлення: суть, переваги та недоліки

Інжектор — механізм, який подає паливо камеру згоряння мотоцикла. Його головна відмінність від карбюратора — це сам спосіб подачі паливної суміші. Якщо в карбюраторі паливо ніби всмоктується в циліндр з появою різниці тиску, то в інжекторі камеру згоряння з форсунок впорскується паливо. Форсунка — це електромагнітний клапан, який відкривається при подачі струму.

Мотоцикли, обладнані інжекторним двигуном, мають бортові комп'ютери, що дозволяють відстежувати величезну кількість датчиків, визначаючи відхилення від норми та самостійно регулюючи процес подачі паливної суміші. Це автоматична система, яка не потребує регулювання та втручання ззовні.

Переваги інжектора:

  1. Економна витрата палива.
  2. Обслуговування. Відсутність необхідності постійного регулювання та налаштування.
  3. Висока надійність. Рідко ламається, не потребує планового ремонту.
  4. Екологічність. Завдяки тому, що горюча суміш повністю згорає, на 50-70% знижуються викиди в атмосферу токсичних речовин.
  5. ККД на 5-10% вище, ніж у карбюратора.
  6. Чутливість до зовнішнього середовища. Не реагує на перепади температури, не потребує тривалого прогріву або охолодження.

Недоліки інжекторної системи:

  1. Залежність від електроустаткування. Навіть якщо один проводок відпаде, двигун не заведеться, знадобиться спеціаліст.
  2. Ціна. Вартість вища, але з огляду на всі переваги вкладення згодом окупаються.
  3. Обслуговування. Діагностика та налаштування інжектора неможливе без спеціального обладнання.
  4.  Чутливість до паливної суміші. Для інжектора не підходить низькооктанове паливо.
  5. Ремонт. При виході з ладу комплектуючих ремонт обійдеться досить дорого.

Інжектор VS карбюратор: що вибрати?

Проаналізувавши сильні та слабкі сторони різних систем подачі палива, можемо зробити висновок, що ключовим параметром вибору між цими механізмами буде специфіка експлуатації мотоцикла. Якщо ви живете в місті, дбаєте про екологію, не маєте зайвого часу та спеціального місця для налаштування та регулювання паливної системи, звикли до комфорту – віддайте перевагу інжектору.

Якщо у вас немає поблизу автослюсаря або СТО, не паріться з приводу екології, волієте не переплачувати за паливо або вам просто в кайф поколупатися з викруткою в мотоциклі – вибирайте моделі із карбюратором. У будь-якому випадку, тут працює золоте правило: «На кожен товар свій купець».

відгук керівника
Введіть ім'я
Введіть коректний номер телефону
Введіть повідомлення
Задати питання
Введіть ім'я
Введіть коректний номер телефону
Введіть повідомлення
передзвоніть мені
Введіть ім'я
Введіть коректний номер телефону

Кошик покупок

{{product.name}}
{{product.quantity}}
+
Передзамовлення
{{product.price_old}}
{{product.price}}
{{product.total}} грн
Ви заощаджуєте {{product.total_sale}} грн !
Всього на суму: {{total}} грн
Швидкий заказ

Замовлення відправиться відразу в обробку, а всі деталі ви обговоріть з менеджером

або